středa 18. září 2013

Kolik to dělá?

Využil jsem deštivého počasí a chvilkového návalu lenosti, vzal tužku, mapy, kalkulačku a dokončil definitivní verzi trasy. Od listopadu jsem ji předělal celkem třikrát. Už naposledy, páč další předělávání už by bylo trapné a taky mě to zrovna moc nebaví.
Snažil jsem se co nejvíc držet cyklostezek, ale zároveň jsem u toho tentokrát doopravdy přemýšlel a zvažoval jsem technickou stránku věci. Jednokolka + bágl + mé sklony k sebevražedným pádům = žádné horské singletraily a hřebenovky. Místy se jede po silnici (většinou zapadlé okresky), místy i po frekventovaných silnicích, ale těchto přejezdů je zanedbatelné množství. Naopak vedle frekventovaných silnic budou i pasáže s poněkud členitějším terénem. Nechybí ani pěší stezky, ale to jen v nezbytných případech, kde by asfaltová varianta znamenala přílišné vzdálení od hranic nebo nemálo kilometrů navíc. Co jsem se díval, tak většina pasáží po pěších stezkách budou pěkný krpály, kde se stopro projdu. Proto ta treková obuv.
Také jsem se snažil rozvrhnout jednotlivé úseky tak, aby byly jednak zvládnutelné a taky jsem zohlednil možnosti ubytování u známých či naopak nemožnost táboření např. v národních parcích, CHKO apod.

Dva dny (spíš dvě noci) práce...

Téměř vždy etapa končí u vody a v blízkosti penzionu. Jsou tím tedy zajištěny obě možnosti přenocování. O způsobu táboření ještě pořád přemýšlím a vedu debaty s parťákem.
Největší peklo bude s největší pravděpodobností v Beskydech a v Krkonoších. Nejde ani tak o převýšení, jako spíš o typy cest a jejich orientace, kdy v těchto oblastech (hlavně v Krkonoších) prakticky neexistují odlehlejší cesty, které jdou souběžně s hranicemi (hřebenovky nepočítám). To také způsobí značný nárůst celkové vzdálenosti. Naopak třeba na Šumavě to bude pohodička.
Celková délka mi vyšla 1 881 kilometrů. Počítal jsem to podle kilometráže v mapě, která je sama o sobě přesná. Není ale všude a tak jsem na pár místech musel odhadovat. Dávám si toleranci 20 km :)
Vychází to akorát na třicet dnů včetně jednodenního pěšího výletu na Sněžku, který by se měl konat třináctý den výpravy. Každý den se pojede 60+ km. Neříkám, že se pojede přesně podle plánu. Bude záležet na dané situaci, ale bude snaha tento plán dodržovat kvůli důvodům výše (přespávání, atd...).
Letos už asi žádný vícedenní testovací výlet nestihnu, páč teď na to nebude čas. Maximálně víkendovky. Stejně ještě nemám všechno potřebné vybavení, resp. mám, ale ne v takové kvalitativní třídě, jakou si představuji. Třeboňsko vzalo za své kvůli zraněnému hrudníku.
Trasa je zatím jen offline v papírové podobě. Až se zase budu nudit, začnu ji etapu po etapě bouchat do počítače, aby případní zájemci o doprovod byli plus mínus v obraze. Samozřejmě se dá domluvit a cokoliv během cesty v rozumném rozsahu změnit. Tak trochu počítám s tím, že se měnit bude třeba z důvodu uzavřené cesty, případných jarních záplav či čehokoliv jiného. Mimo jiné elektronická podoba trasy prozradí také denní převýšení, které mi sice v ničem nepomůže, ale mám se pak alespoň čím chlubit :)

4 komentáře: