úterý 2. června 2015

I-Bar

Ne, nechci v žádném případě kopírovat názvy té firmy, co prodává jablečná udělátka a pyšní se přiznivci tak oddanými, že jsou kvůli novým modelům schopni prodat vlastní ledvinu, jen aby byli "in". Řeč je o nové vychytávce, která mmi přistála na devětadvacítce.
S klasickým T-Barem jsem toho totiž najezdil poměrně dost a když jsem jej loni v létě přemontoval na zelenou potvoru, začal mi na 29" chybět. Zvlášť při sprintech jsem jeho nepřítomnost dost pociťoval (kolo se zběsile zmítalo do stran). Při delších sjezdech jsem pak míval problémy s tuhnutím prstů na levé ruce, neboť těmi brzdím a vzhledem k tomu, že jsem měl páčku hned pod sedlem, kde je poměrně špatně přístupná, musel jsem ji držet tak nějak divně a křečovitě. Ani jsem nevivynul takovou sílu, jako když jsem měl páčku přidělanou na krku T-Baru a mohl ji pohodlně sevřít do celé dlaně. V neděli jsem tedy, za odpoledního lehára, vymyslel a během dvou hodin i vyrobil onen zmiňovaný I-Bar. Je to v podstatě napevno přidělaná trubka o průměru 22 mmm, která je na konci opatřena gripem. Je to extrémně jednoduché, pevné a účinné. Jen se to nedá nastavit. To mi ale nevadí, páč už vím, jaký úhel a vzdálenost mi vyhovuje. Jen pro pořádek - není to z mé hlavy. Už jsem to párkrát viděl a jednou i zkoušel. Takto to vypadá.


Pro připevnění k sedlu jsem použil držák brzdy, který se dodává společně s Oraclem. Držák jsem zkrátil, obrousil přebytečné hrany, abych ho mohl namontovat obráceně, vyvrtal dvě díry, resp. 4 (2 menší a dvě větší). S trubkou to stejné - dvě díry o průměru 7 mm a dvě 10,5. Větší díry jsou proto, aby jimi prošly hlavičky šroubů. Celé to drží ve dvou bodech -dva šrouby M6 na konci sedla a u sedlovky je to provrtané a stažené obyčejnou objímkou na hadice. Ostatně tento systém se mi osvědčil i na origo T-Baru. A to je všechno!




Na samotné jednokolce to vypadá celkem nevinně, ale když s tím někdo jede, a zvlášť, když ten někdo je mužského pohlaví, působí tahle maškaráda poněkud.... jak bych to jen popsal... no prostě to vypadá, jako kdyby se dotyčný držel ne jednokolky, ale vlastního nádobíčka. Toto mi došlo až když jsem to vyrazil ven vyzkoušet.
Ovšem co se funkčnosti týče, jsem spokojený. Brzdu můžu opět svírat celou dlaní, i při vysokých rychlostech mám jednokolku pod kontrolou a do kopce se mám čeho chytit, když potřebuji zabrat.
To mě těší, neboť celkové náklady byly někde kolem pětistovky. Nejdražší byl ten držák na brzdu (400,-), který mi ale, jak už jsem zmiňoval výše, přišel společně s novou jednokolkou. Jinak bych ho nekupoval, ale vyrobil za zlomek ceny.
Pokud se onen podezřelý tvar neuchytí, není problém v budoucnu předělat Ičko na Tčko a mít  plnohodnotný T-Bar i s rohy. Tedy skoro plnohodnotný - bez možnosti nastavování.

Žádné komentáře:

Okomentovat