Nimbus Oracle 36"

Nejnovější, nejnákladnější a nejsofistikovanější přírůstek do rodiny jednokolek. Dálkový speciál. Stroj hromadného ničení :)
Jednokolka s největším sériově vyráběným průměrem ráfku. Šestatřicet palců posune strojem na jedno otočení kola o více než 2,8 m. Co to znamená? Především slušnou rychlost a velký dojezd.
Sedlo QU-AX Air převzaté z 29", KH T-Bar převzatý z 29", sedlovka KH "rail type" nastavitelná - taktéž z 29", alu rám Nimbus Oracle, náboj Nimbus Disc 125 mm, kliky KH Moment Dual 125/150 mm, ráfek dvojstěnný alu 787 mm Nimbus Stealth 2, 36 drátů ve výpletu, pneu Nimbus Nightrider 36x2,25, hydraulická kotoučová brzda Tektro Auriga Comp se 180 mm kotoučem a uchycením Nimbus d'brake, plastové pedály Nimbus s kovovými piny, ptákoviny typu zvonek, odrazky, taška pod sedlo...

Když jsem si tehdá osvojoval jízdu na dvacce, váhal jsem, zda mám dávat 4 a půl tisíce za větší kolo. Jednalo se o 29". Říkal jsem si, že je to poměrně dost peněz na něco, co je ve srovnání s kolem o dost pomalejší, neefektivní, nepraktické... a už vůbec by mě nenapadlo uvažovat o pěticiferné částce, na které začínají šestatřicetipalcové stroje. Myslel jsem si, že tohle už je fakt pro blázny, kteří nevědí coby. No, ale jak tak šel čas, můj postoj se měnil a krátce po absolvování Cesty mi doma přistála tahle nádhera. Paradoxně jedna z těch dražších šestatřicítek. Řekl jsem si, že když už, tak pořádně.
Prvním dojmem byl pocit zklamání, neboť krabice byla celkem malá. Ale po smontování bylo vše jinak. Dodnes si vedle ní se svými téměř dvěma metry připadám jako lilipután. A dodnes mě nepřestává fascinovat. Někdy ji taky nenávidím, většinou se však z jízdy těším a raduji. Je to prostě vynález a už chápu ty velice pozitivní komentáře a dojmy lidí, kteří někdy okusili královskou kategorii jednokolek.
Od srpna do prosince 2014 jsem na ní nalítal něco málo přes tisíc kilometrů a čím víc jezdím, tím víc mě to baví. Ikdyž je pravda, že pády jsou o to horší. Další plánovaná megavýprava bude právě na téhle zelené potvoře.




Ještě se dá jít o úroveň výš. A sice doplnit jednokolku o nábojovou převodovku. Ale to už je sakra pálka. Na druhou stranu to hodně usnadňuje zdolávání velkých vzdáleností a za přijatelných podmínek taky o dost zvyšuje cestovní rychlost. Zkoušel jsem jednu takovou na 26" jednokolce a chce to zase trochu toho umu, aby to člověk zvládl ukočírovat. Možná se k tomu časem prokoušu ;)

2 komentáře:

  1. Ahoj, uvažuji o koupi 36 a jen by me zajímalo kde jsi sehnal ty drzaky na brašny. Díky za odpověď Vojta

    OdpovědětVymazat